lördag 16 maj 2009

Färdigstädat

Är nu ledig fredag - lördag och börjar jobba söndag kväll. Idag städade jag det sista på sonens lägenhet. Dom har några möbler kvar så lite finputs efter får jag väl ta. Det finns en motionscykel kvar, den tänkte jag få ha här framför min TV så jag kan förena nytta med nöje i höst när det är för mörkt ute för vanlig cykling. Min högra hand och arm är lite överanstränd känner jag, men jag har två bra böcker som jag måste läsa, så det blir nog bra. Stickningen får ligga nere några dagar. Däremot kunde jag inte låta bli att rensa lite ogräs i eftermiddag, mest i och runt växthuset. Jordgubbarna har en svart väv runt så där kommer inget ogräs,det funkar jättebra. Dom tidiga blommar nu, vi har fyra olika sorter så att bären ska mogna på olika tider. Nu var det ju så väldigt nyttigt med jordgubbar också så man får väl passa på att äta i sommar. Nästa år kanske det inte stämmer längre.

Inga kommentarer: