måndag 25 maj 2009

Mera garn




Den första bilden visar en beställd barntröja som nu är färdig och garnet är ett Traderafynd. Det ska bli en sjal eller halsduk. Jag har massor med stickideer i huvudet, men det känns bara roligt. Garn och böcker kan jag inte få för mycket av, utan när jag ser dom njuter jag av allt roligt detta ska bli.
Den andra bilden är på Yatsy som undersöker min Blomman för dagen som jag sått. Det är växten i bakgrunden som är favoriten. Jag har två stycken och av dom tar hon ett blad då och då, men dom behöver plockas ur lite för dom växer bra. Om det sedan är nyttigt för henne att äta dom vet jag inte men hon verkar inte ha tagit något skada i alla fall. Matte och hennes mamma var här i lördags och hon ville också passa Yatsy i sommar när ägarna jobbar.
Idag har jag varit ledig från jobbet hela dagen. På förmiddagen var jag och handlade och på eftermiddagen har jag klippt gräset. Det har varit i fin dag, lagom varmt och när man är ute känner man doften från Syrenerna som blommar för fullt. Det är riktigt gamla buskar och inte av den förädlade sorten, därför blommar dom senare och luktar starkare. Det luktar sommar och skolavslutning tycker jag.

Inga kommentarer: