lördag 1 augusti 2009

Inget på gång

Ja det vill säja att jag inte har någon stickning på gång utan gjort klart alla påbörjade. Har just stickat färdigt ett par sockar till mej i Drops Fabel, foto kommer och en pojktröja. Tröjan ska visserligen ha en dragkedja isydd också, men den har jag inte köpt än, om jag nu inte har en passande i förrådet. Jag har massor med dragkedjor, men den ska ju vara delbar och passa i färg också. Nu ska jag göra några barntröjor som jag har beställning på. Till hösten tänkte jag sticka lite mer sockar till mej, mina börjar bli slitna och sedan testa att sticka några sjalar. Jag har en del Mohairgarn liggande till det. Jag har stickat en sjal tidigare och tänkte då , aldrig mer, tyckte det var så tråkigt, men gör ett nytt försök.
Nu när jag jobbar så mycket blir det en hel del stickat för så mycket annat orkar man inte med mellan passen.
Jag tog ju en liten minisemester och åkte till Linköping i veckan. Då var jag på Östergötlands Länsmuseum och tittade på utställningen "Spinna vidare - om skapande med garn". Den var sevärd men jag saknade information om den t.ex en utställningskatalog.

Inga kommentarer: