fredag 7 augusti 2009

Främling hemma


ja det tyckte nog ute hundarna för dom skällde på mej när jag gick ut i trädgården i eftermiddag. Nu är jag ledig två nätter och dessutom är det helg , börjar igen på söndag kväll. Nu är det bättre väder dessutom. Jag passade på att cyckla till jobbet.
Tröjan på bilden har varit klar några dagar men jag har tvättat och spännt ut den. Färgen stämmer inte alls, den är mörkblå. Passar den inte till den blivande 2-åringen, finns det ju flera små barn i släkten nu och fler väntas. Felet med den är kanske att det är ull i den och måste tvättas på ullprogram i 30 grader. Barnkläder brukar jag försöka att använda garn som tål 40-grader i vanlig tvätt. Garnet är i alla fall mjuk och behagligt.
Jag var ute i trädgården och klippte av nästa års hallonskott. Det kanske inte är rätt tid, men när dom far i väg och blir så där 3 meter höga tycker jag att det får räcka. Dom kommer ju att lägga sej ned om det blir mycket blåst och regn.
När jag kom in igen blev jag överfallen av en svart katt. Yatsy är i sitt esse på kvällen. Läste i en tidning att det är vanligt att innekatter gör så. Hon smet ut en dag utan att gubben märkte det. Efter 1 - 2 timmar hörde han att hon jamade i högan sky. Han letade först inne, trodde att hon satt instängd någonstans, men det var utanför yttterdörren hon satt. Hon var väldigt tillgiven när hon kom in igen och nu verkar det inte som hon vill gå ut igen. Förmodligen träffade hon den katten som bor under huset för han hade hört katter som jamade och skrek under tiden hon var ute. Hon har kanske upptäckt att det är en stor ond värld därute och det är tryggt att vara inne.

Inga kommentarer: