söndag 16 augusti 2009

Garnchock


Bestämde mej för att i kväll gå igenom mitt garnförråd för att se om det var något jag kunde skilja mej ifrån och sälja på Tradera. Jag har massor med garn. En hel del är sockgarn och mina egna sockar börjar bli utslitna, så där försvinner nog en del i höst. Det är så skönt att dra på ett par hemstickade sockar. Vi har kalla golv så det är nästan nödvändigt. Sockar är ju så roligt att sticka också. Problemet är allt övrigt garn som räcker till massor av tröjor och sjalar. Jag har i alla fall bestämt att en del ska bort. När jag höll på som bäst fick Yatsy ett ryck och skulle fara omkring i allt garn. Jag räddade det hela med att hon fick ett eget nystan, det var ändå så ful färg , orange bomullsgarn.
Jag vet inte om det beror på att jag varit hemma så lite, för idag smyger hon på mej och går sedan till anfall och sätter klorna i mina ben.
Bilden visar några av mina gula tomater som finns i växthuset. I år har det varit ett bra växthusväder, både tomater och gurkor blir fina.

Inga kommentarer: