tisdag 25 augusti 2009
















I går eftermiddag gick jag ut för att plocka svamp. Jag tog med kameran för att fotografera ett "svamphav", nu hittade jag inget sådant, men slutresultatet blev ganska bra ändå. Dom var små, men torra och fina och därför lättrensade. Jag kände att jag nog inte orkar hit en gång till i höst så därför plockade jag även dom små. Det är aldrig någon annan som plockar där trots att det kommer många svampplockare förbi här. Dom orkar väl inte upp på höjderna för det är en rejält bergsområde du ska upp till och dessutom en bra bit in i skogen. Eftersom det är uppåt hörs vägen hela tiden och så får man ha koll på var solen är, annars skulle man lätt gå vilse.
Idag på förmiddagen plockade jag lite vilda björnbär som växer bakom huset vid bilvändplatsen. Man behöver inte gå in i snåren så det gåa bra att plocka. Jag har rispor på armarna men det beror på Yatsy. Tidigare har hon legat på golvet och lurpasat på mej nu ligger hon uppe på bord och stolar. När jag passrar kommer något svart i luften och far på mej. Hon river mej inte men ibland rispar klorna lite och jag blir lika rädd varje gång.

Inga kommentarer: