tisdag 4 augusti 2009

Stickväder
















Ja nu har det varit riktigt stickväder eller göra som Yatsy sova hela dagen. Hon har kommit tillbaka några veckor igen. Hon är trots allt ett roligt sällskap. Innan hon tog den här tuppluren studsade hon omkring som en känguru, dessutom ser hon ut som en sådan där hon ligger.
Bilden visar mina senast stickade sockar i Drops Fabel. Det är samma modell som barnsockarna jag tidigare stickade, med resår uppe på foten. Dom sitter väldigt bra och jag kommer nog att sticka flera i den modellen. Det är nog roligast att sticka sockar, för dom blir för det mesta bra och när sockan är klar är det ingen montering, utan bara att fästa två trådar.
Men jag har insett att jag har alldeles för mycket garn så jag får nog lägga ut en del på Tradera.Det hindrar ju dock inte utan att jag ständigt kollar på garn i affärer och Tradera. Jag ska faktiskt hämta ett paket med sockgarn just från Tradera idag när jag åker till jobbet.
Annars har jag sysslat med att rensa gången med stenplattor. Den var på väg att växa igen. Nu när det är klart blir man förvånad att den var så bred. Jag har dragt upp allt gräs med rötter runt alla stenplattor. Denna rensning varar något år, det räcker med att köra med trimmern ibland.
Städa är något som just nu ligger på sparlåga. Sonen tar mycket plats, han läser till en tenta också så då räcker inte rummet han sover i utan han har även lagt beslag på vardagsrummet. Jag sover i vardagsrummet, men har jag bara en fotölj att sitta och sticka i och en säng att sova i är jag nöjd. Dessutom ska jag jobba tre nätter igen och sover på jobbet under jourentiden.

Inga kommentarer: