torsdag 18 december 2008

Den fulaste julklappen


Den här ljusstaken har jag fått från jobbet i julklapp. Den är från det stora sjukhuset som jag är anställd vid och inte från det lilla där jag jobbar. Den är specialbeställd från Kosta Boda och konstnären har signerat och numrerat den, men vad hjälper det. Det där huvudet i mitten ska vara patienten och streckfigurerna där nere är personalen. Det symboliserar "Patienten i fokus" och det har man naturligtvis på jobbet men denna ska ju vara hemma. Att ta med sej jobbet hem är väl bästa sättet att bli utbränd på.
När jag väntade på bussen på väg hem från jobbet gick jag in på biblioteket. Dom sålde alla ljudböcker på kassettband för 10 kr/st. Jag köpte tre stycken, det är så bra att lyssna och samtidigt sticka.
Jag tänkte gå till Gårdsbutiken och köpa kött och korv i eftermiddag. Dom öppnar kl 15 så jag tog på mej regnställ, stövlar och reflexväst, det har varit en våt och mörk dag. På väg dit blev jag omkörd av massor med bilar, så jag insåg att det måste vara hur mycket folk som helst i den lilla affären. Jag gick istället min 1-timmas-runda.På väg hem kände jag igen en bil som åkte. Det hade alltså tagit nästan en timma och handla. Det är inget för mej.

Inga kommentarer: