onsdag 10 december 2008

En arbetsdag.

Idag jobbade jag från 9.30 till 18.15, har en sådan dag var tredje vecka och den är verkligen pest. Jag orkar inte med alla människor som syns och hörs. När jag jobbar ensam gör jag ju allt själv och nu ska jag inte svara på alla telefonsamtal och ringklockor. Det blir så stressande. Efter 16 är vi två kvar och det går bra. Idag var det mycket att göra efter 16 men som jag sa till L som också jobbade, att nu går det ju bra att jobba hårt
.
Annars var jag, i egenskap av skyddsombud, på en info från Försäkringskassan på eftermiddagen. Det var om dom nya reglerna som träder i kraft 1/1. Där insåg jag att Arbetslöshetskassa är ett måste att vara med i. Reglera är hårda.

När jag såg på Nyheter i kväll ang. alla uppsägningar kom det fram att Fackförening också är ett måste. Avsteg från "sist in först ut" är många och har man inget fack som förhandlar åt en är det kört direkt.
För egen del är jag inte orolig. Det är ju ett så speciellt jobb som inte alla klarar och jag måste ju också ha dubbelkompetens när vi har både kemlab. och blodcentral.

Inga kommentarer: