lördag 27 december 2008

VARNING! Ta inte ifrån mej min stickning!


Igår när jag väntade på att åka till jobbet, började kl 18, satt jag och stickade. Passade på att lyssna på en av talböckerna jag köpte från biblioteket. Den var av Ruth Rendell, en engelsk deckarförfattare och innehöll flera noveller. Den jag råkade lyssna på handlade om en sadistik sjuksköterska som helst ville slå till alla besvärliga patienter, men klarade det genom att sticka. På dagarna jobbade hon och på kvällarna stickade hon och allt var bra i många år. Men så gifte hon sej och hennes man blev störd av hennes stickande. Det slutade med att hon utförde det perfekta mordet med hjälp av en halv sticka. Därefter ärvde hon hans pengar så hon kunde sticka vidare. SÅ VAD NI GÖR SÅ TA INTE IFRÅN MEJ MIN STICKNING, MAN VET INTE VAD SOM KAN HÄNDA.

Inga kommentarer: