fredag 5 december 2008

Studiebesök

Idag var jag egentligen ledig, men var uppsatt på ett studiebesök på blodcentalen, Sahlgrenska Göteborg. Vi har ingen egen "bloddoktor" längre utan en av läkarna där är konsult för oss. Hon ville visa upp sin arbetsplats där så vi har kommit i tre omgångar och tittat. Vi var sex stycken idag och vi tog tåget och spårvagnen dit. Det var mellan 13- 15, efter gick jag på stan eller snarare velade. Hade några ärenden men kunde inte bestämma mej var jag skulle handla. Jag hade bl.a 400 kronor i presentcheckar på Akademibokhandel och det finns två stycken i centrum. Först var jag på en och kollade stickböcker men ville se vad den i Nordstan hade. Det var inte alls samma, dom hade bl.a mycket böcker på engelska, men den som jag helst ville ha hade dom inte, utan tillbaka till första.
Jag blev väldigt matt och kände att jag behövde äta något. Hittade inget bra utan till sist blev det en ostburgare på McDonalds. Brödet och hamburgaren gick väl, an men det där oranga gummibiten som nog skulle föreställa ost kunde jag varit utan. När vi var i Borås för någon vecka sedan åt vi på Hamburgerkedjan Max. Dom är dyrare men klart mycket bättre och godare, med färska grönsaker emellan t.ex. Dom har också glutenfria och det går fort att få även dom.
Det blev inte köpt något mer än böckerna trots att jag inte åkte hem förrän kvart i sju. Som vanligt när man varit i Göteborg går man och handlar hemma sedan. Ja ja. jag hade i alla fall gratis resa och betalt för studiebesöket.

Inga kommentarer: