onsdag 3 december 2008

Långprommenad med Ville


Hade som vanligt lite svårt att komma igång. Bar först in ved och plockade sedan bort lite grejor i trädgården som blåst omkring och blivit liggande. Kände för en långprommenad och hämtade Ville i hundgården. Han är så bra att ha med sej, går hela tiden med nosen i marken och bryr sej inte om något annat. Vi gick 1-timmasrundan som går runt den stora gårdens ägor. Den är väldigt omväxlande ena halvan i skog och andra längs åkrar. När man gått halva kommer man ned till Mjörn och badplatsen. Vattnet var högt men inte rekordhögt. Framme på gården gick en av hyresgästerna med en schäferhund som började skälla men Ville lyfte inte på huvudet en gång. Däremot var en stor rulle med elkabel fruktansvärdt farlig, jag fick dra honom förbi där. Dom håller på att gräva ned elkablarna efter alla strömavbrott så fort det blåser lite.

Sedan skulle man fundera ut middag, jag tycker matlagning är så tråkigt. Planerar sällan vad jag ska göra utan lyfter på locket till frysboxen och ser vad som finns. Idag blev det kyckling och ris. Jag brukar också köpa storpack grytbitar och nötfärs i gårdsbutiken och göra i ordning på en gång och frysa in.

Ringde sedan Telia för att klaga, 31 samtal före men jag väntade genom att spela dataspel. Träffade sedan en väldigt trevlig person som inte kunde förstå att Discovery kommit med, den var ju borttagen vid förra räkningen. Telia fritid hade nya villkor nu så om jag tecknade för Telia i 12 månader fick jag samtal till Mobiltelefoner billigare också. Telia är lite som SJ, det variera från dag till dag med deras priser.
Bilden visar Ville som fick komma in och äta lite rester efter prommenaden.

Inga kommentarer: