måndag 8 december 2008

Uppe med katten



Idag skulle den lilla katten Yatsy komma igen. Matte skulle passera här ca 8.30 och jag hade faktiskt lovat att gå upp till dess. Det ska vara en katt som får upp mej på morgonen. Eftersom jag lägger mej stax eftre kl 02 när jag jobbar, ställer jag inte om mej mellan passen utan lägger mej aldrig före kl 24 när jag är ledig.


Idag hade jag tänkt städa ordentligt uppe. Det var ett tag sen sist. Yatsy gillade att klättra omkring bland grejorna. När jag var klar kröp hon in i ett skåp och lade sej på mina stickade tröjor. Där låg hon tills matte kom och hämtade.


Igår satte jag upp granen. Jag har köpt en ny konstgjord och var lite orolig att den inte skulle få plats där jag tänkt mej. Den gamla monterade man på grenarna på stammen men denna var "paraplymodell" och kom på att viker jag inte ut grenarna för långt så får den ju plats.

Inga kommentarer: