torsdag 22 januari 2009

Efterlängtat besök


Idag kom Yatsy på besök igen, jag har faktiskt saknat henne. Hon verkar ju trivas bra här. En bidagande orsak är kanske alla fåglar utanför fönstret. Vi har hängt upp mat i träden utanför.
Läste på Singelmammans blogg att kvinnor över 50 år ska inte ha bebisar för dom glömmer var dom lagt den. Det ligger nog en hel del sanning i det. När jag kom hem från Linköping i söndags letade jag som en galning efter en lödspets som dom skickat med till sonen och skissen över tröjan som jag fått beställning på. Lödspetsen hade jag logiskt lagt i en påse med en almanacka som han också skulle ha. Med skissen var det ungefär likadant, jag hade tydligen packat upp den och satt den på min anslagstavla. Det säga att lösa korsord ska vara bra hjärnträning, så det är bara att börja. Svärsonens far satt och löste det ena korsordet efter det andra i lördags. Men så verkade han ha hela Sveriges tågtidtabell i huvudet också, även om det ingick i hans jobb var det imponerande.

Inga kommentarer: