lördag 10 januari 2009

ÄNTLIGEN!



Äntligen är jag klar med denna tråkiga tröja, ja den blev ju inget fel på , men var så tråkig att sticka. Jag började på den i våras och var från början tänkt att bli en kofta. Därefter trodde jag inte garnet skulle räcka och var och frågade efter mer. Det var slut men skulle komma in igen. Jag var varje månad i fem månader och frågade innan det äntligen kom. Nu när tröjan är klar har jag dom två nystanen kvar! Man får ju lämna tillbaka men det känns inte så bra. jag får väl sticka mej en sån där halsduk som alla tanter har numera. Nu har jag bara 28 böcker, 3 talböcker och ett helt skåp med garn kvar att ta itu med.

Annars har jag varit flitig idag. Jag har bakat 48 st glutenfria tekakor, städat uppe, gjort en tacogratäng, varit ute och gått 1 timma och bjudit svärmor på kaffe. Det är synd att man inte har den energin alla dagar, men får väl vara tacksam för det lilla.

Inga kommentarer: