lördag 24 januari 2009

Studentarbete


idag har jag gjort lite studentarbete, sytt på märke på Chalmersoverallen som tillhör sonen. Yatsy skymmer fördömligt några som kom lite snett. Sy är inte min starka sida och inte min symaskins heller. Den är över 30 år och styngslängden justeras med farten, sy långsamt - korta stygn, sy fort - långa stygn.
På förmiddagen var vi inne i stan en kort stund, drack kaffe hos svärmor och handlade lite på Noltorps Supermarket. Det var skidskytte på TV och det tycker jag är roligt att se, idag var det dessutom en svensk vinst på herrsidan av Björn Ferry.
Efter det tog jag en långprommenad, bestämde att nu har höften fått vila färdigt. Om inte får jag väl känna det imorgon.
På stickfronten har jag börjat på en mörkblå mössa till "Singelmammans" lille son. Jag har också ett par tunna sockar till mej på gång, men dom är bara för att vara säker att verkligen ha något att sticka. Jag ska också börja på dotterns beställda svarta tröja, har nu gjort provbit för att se stickfasthet och lämpligt mönster. Mönstret ät från Garnstudios hemsida. Dom lägger ut alla sina mönster och har även en bra sökfunktion på sin sida. Järbo garn har också börjat göra så med sina mönster.

Inga kommentarer: