tisdag 13 januari 2009

Ett par raggsockar.


Nu har jag även gjort färdigt ett par raggsockar till gubben som vartit på gång länge. Jag har nästan alltid ett par sockar på gång för det är så lätt att ta med när man åker någonstans.
Igår på väg till jobbet när jag gick med raska steg kom jag på en isfläck. Jag flög upp i luften osh satte mej på rumpan och det gick bra. Jag hade en paraply i ena handen och väskan i andra så jag kunde i ta mej i med händerna och det var ju bra det. Det enda synliga idag är att höger pekfinger är svullen och ond. Det har ju varit mycket halka nu när jag jobbat och akutmottagningen har haft massor med patienter som halkat och brutit diverse ben. Det var ju skönt att slippa vara en av dom. Jag tror dock att jag har starkt skelett efter att ha prövat hållfastheten ett flertal gånger, men olyckan kan ju ske ändå.

Inga kommentarer: