söndag 4 januari 2009

Nu är det vinter

Jag fick aldrig frostat av mina frysar igår, dels var det ju inte så kallt och dels var min rygg inte bra. Började läsa en bok, "Huset Hilton", som är bättre än väntat. På kvällen satte jag mej framför stickmaskinen. Jag tog fram den för en månads sen men har inte kommit mej för att börja. Jag gjorde några provbitar för att känna mej för. Har några riktigt tunna garner som jag provade, dom var lite svåra. Jag har köpt dom på en nedlagt fabrik i Ulricehamn och enl. ägaren skulle dom vara lagom till min stickmaskin. Han tyckte man skulle sticka hela stycken och sedan klippa till och sy ihop. Jag förstår nu att det måste nog göras så, det blir så små maskor.
Idag har det varit kallt hela dagen, som varmast -7 grader, så nu är frysarna avfrostade. Jag hittade inga överraskningar, men det är för mycket kött av olika slag, tycker jag. Jag var ute och gick mitt på dan. Det var riktigt fint vinterväder med sol. Snö kan jag vara utan. Tydligen är det väldigt intresant detta med kyla för sidan www.temperatur.nu har rekordbesökare när det blir kallt ute.

Inga kommentarer: