fredag 30 januari 2009


Den här fina orkiden finns på mitt jobb. Vi fick den för 3-4 år sen och den är fortfarande vid liv och blommar om varje år. Det är ett bevis på att den inte behöver ngn skötsel för med mycket annat verkar det vara så att "det gör någon annan"men som jag sa en gång att i dagens läge finns inte "någon annan" kvar längre. Som på alla arbetsplatser är verksamheten "slimmad".
Och på tal om det så gjorde gubben sin sista arbetsdag idag. På hans arbetsplats erbjöds dom äldsta att sluta nu när det behövde minskas på personalen. Han tog ut det och får nu en del av sin lön fram till pensionen.
Idag på förmiddagen var jag på en begravning, det var en gammal arbetskamrat, därav bilden på blomman. Vi arbetade ihop i många år,men det var ett bra tag sedan hon gick i pension.
På eftermiddagen körde jag in bilen till sonen och tog bussen hem. På väg till bussen var jag inne på Supermarket och köpte mej en "butiksbakad" chibatta. Det är det godaste brödet jag vet, riktigt bageribakat smakar inte så gott. Det ska ätas med en god ost på och en kopp te eller kaffe till. Jag är en stor brödälskare och skulle nog kunna leva på det.

Inga kommentarer: