fredag 2 januari 2009

Kallt ute och kallt inne


Idag när jag kom från jobbet vid 12-tiden var det -5 grader ute och +13 grader inne. Jag klagar inte, vi kan sätta på elvärmen och ute var det inte det vanliga råkalla utan torr fin luft. Vi har gott om bra ved också och tänder man lite ljus hjälper man upp termometern också.
Igår på nyårsdagen var det bara 1 grader kallt ute och soligt. Jag gick min 1-timmars-runda och mötte flera av grannarna.
Är det kallt i morgon också ska jag frosta av frysboxen. Det är inte bara bra att få bort isen utan man hittar också mat som man helt glömt bort.
Bilden visar Yatsy när hon var här igår. Jag satt framför dator när hon hoppade upp och satte sej framför skärmen. Kolla den smala arga blicken hon har. Jag hade väl inte uppmärksammat henne på en stund.

Inga kommentarer: