söndag 11 januari 2009

Nu är julen utstädad


Idag har jag fortsatt i samma tempo och städat nere och tagit bort alla julsaker, fast dom var inte så många. Granen var mest tidödande. Jag var ju tvungen att se skidskytte på TV också så det var tvunget att gå undan.
Dessutom är mitt julte och gubbens Jägermaister uppdrucket. Julgrisen(marsipan) är uppäten.
Däremot slog inte amaryllisen ut förrän nu, men bättre sent än aldrig.
Jag fick en stor matta från svärmor igår, hon tyckte väl att jag har dåligt med mattor. Orsaken är dock att det inte är lönt när hundar och gubbar kommer in med skitiga fötter. Mattan var i tjock bra kvalite, inte sliten och stämmer i färger, så jag har lagt den under soffbordet. Det ser bra ut. Nu ska jag iväg och jobba två nätter. Jag får nästan säga som en chef sa för många år sedan. "Det är tur man får komma till jobbet och vila upp sej". Jag förstår vad han menade. Det är ju en annan typ av arbete även om det för det mesta är ganska mycket att göra numera.

Inga kommentarer: