lördag 21 februari 2009

Bokrea

Nu är det snart bokrea igen. Jag har inte läst alla böcker jag köpte förra året än. Alla dom här böckerna är olästa. Flera har jag fått av en arbetskamrat som flyttade till mindre lägenhet. Den som ligger längst fram har jag lånat och läser nu, 900 sidor lång. Ägaren har inte plats hemma för den så, det är inte bråttom. Det är en bok som man måste lägga ifrån sej ibland , den går inte att sträckläsa. Handlingen är från Indien.
Jag har ändå förhandsbokat tre böcker hos bokus.se, jag egentligen fem, men två var slut. En av dom som var slut var "Vår kokbok" som jag har tidigare, men min är säkert 35 år gammal. Har man den behövs ingen mer, där finns allt, men jag skulle vilja ha en nyare. Får väl kolla på Bokia här och samtidigt försöka låta bli att köpa andra böcker. Jag hade annars bestämt att INTE KÖPA något på rean.
Annars är här full fart. Yatsy är här hela helgen, jag hämtade henne igår och lämnar hem henne imorgon kväll. Ibland far hon omkring här så mattorna ryker. Går vi ut på vinden sätter hon sej och passar vid dörren och smiter ut när man kommer in igen. Sedan ligger man där på alla fyra och lockar och så vänder man sej om och där sitter hon och tittar på en. När jag vaknade i morse låg hon jämte mej på kudden och väntade. Det första jag såg var svart päls.
När det gäller stickning håller jag på med en svart tröja och har bara en ärm kvar och sticka. Jag fick börja om på den för jag upptäckte att jag lagt upp för många maskor, hade hog hunnit göra halav ärmen då. Något annat var ju inte att göra även om det är tråkigt, men sånt hör stickning till. Det är ju Melodifestivalen i kväll och då behövs det något att sticka till om jag ska kunna titta.

Inga kommentarer: