tisdag 10 februari 2009

Semelchock


Jag har blivit utsatt för en semelchock idag. Jag har jobbat extra på dagen, det är ju sportlov nu, och vi fick semlor av en firma i em. Det var wienersemlor. Jag har aldrig ätit det förut och kommer aldrig att göra det mer heller. Dom smakade ju bra, det var bullar av wienerbröd med fyllning av grädde och mandelmassa, men så feta. jag har mått dåligt och inte kunnat äta ngt mer idag. Klockan är nu 00.30 och jag åt dom vid halv tre, nu känns det inte fullt så illa.
Bilden visar dom första små snödropparna, jag tog den igår. Dom kommer alltid vid den här tiden där så det är inte tidigare än vanligt, men dom visar ju att vi går mot ljusare tider.
Jag har köpt en väldigt bra sak efter rekommendation av sonen. En digital TV-box med hårddisk som kan lagra upp till 40 timmar. När jag jobbar kvällar missar jag så många TV-programm, som jag velat se och serier är ju bara ingen ide att börja titta på. Nu kan jag lätt spela in vad jag vill och den är lätt att använda också.

Inga kommentarer: