torsdag 5 februari 2009

Hängslen och livrem

Jag är verkligen en sån där peron som ska ha både hängslen och livrem. Jag har nu scannat in en massa stickmönster och recept till datorn så man vet var dom finns och inte tar massa plats. För att vara på den säkra sidan har jag brännt en CD-skiva och dessutom kopierat över på en USB-lagring. Mina foton är ännu värre med, där har jag papperskopior och extern hårddisk också, förutom att dom ligger i datorn och på två eller tredubbla CD-skivor. För att vara på säkra sidan har jag dessutom lagt en omgång i bankfacket. När jag tänkt på att om huset brinner ned är det bara foton som är viktiga, allt annat kan jag skaffa nytt. Dessutom tänker jag att om jag har allt på CD-skivor istället för en massa pärmar med utklipp så går det fortare för mina barn att rensa upp efter mej när jag dör. Dom får nog att göra ändå med alla mina plåtburkar och pocketböcker. Jag samlar på plåtburkar, men jag använder dom till något, för det mesta i köket att förvara torrvaror i. Jag började med det när jag hade hittat ett antal skalbaggar och silverfiskar i maten.

Inga kommentarer: