torsdag 19 februari 2009

En tax mindre

I morse låg en av taxarna död, det var Molle. Han ville inte ha mat i tisdags och verkade lite slö, men att han skulle dö var absolut inte väntat. Tyvärr finns det ett antal kvar, taxar är inte mina favoriter. Det är Bellman som jag fortfarande sörjer, han dog pinstafton förra året. Jag tror att det skulle gått bra med Yatsy och Bellman. Inte för att han skulle gillat henne utan jag tror inte han skulle brytt sej om henne.
Idag snöar det. Det är riktig vinter med flera minusgrader och torr fin snö. Det bästa är att det snart är mars och sedan kommer våren. Det verkar också som skogens alla fåglar har hittat hit. Jag har två automater med solrosfrön och får fylla på ibland två gånger om dagen. Dom är kräsna också, det måsta vara solrosfrön. Köper man s.k. vildfågelfröblandning plockar dom ut solrosfröna och lämnar resten. Det är gulsparvarna som vill ha havre och dom kommer en flock om dagen och äter på marken. Höken har också upptäckt var alla fåglar finns. Den gjorde en raid idag men fick ingen. Våra aplar har så täta med grenar, vi har aldrig beskurit dom, att dom ger ett skydd. Höken kommer ju i full fart och då kan den inte trassla in sej i grenarna.

Inga kommentarer: