onsdag 4 februari 2009

Stavgång


Bestämde mej härom dan att jag skulle börja med stavgång igen. Jag har stavar,skidstavar som jag kapat till rätt längd och satt skydd på spetsen. Lasarettets idrottsförening hade visning en gång av ett proffs hur långa stavarna ska vara och hur man går för bästa resultat. Byalaget försökte få upp intresset för stavgång för det skulle vara med i potatisjoggen som en gren. Det var under en säsong och sedan har stavarna stått där,men nu kände jag mej att jag måste träna även armarna . Går du riktigt fort med stavar så känns det verkligen i armar också. Jag tog en vända idag mellan städningen.
Att städa är det mest otacksammaste du kan göra. Det syns bara när du inte gör det. Jag städade uppe idag tillsammans med Yatsy. Jag hämtade henne när jag ätit frukost. Husse och matte skulle vara borta från tidigt till sen kväll. Vad hon tycker omfotgrafering syns på bilden.
När jag körde hem henne hade det börjat snöa. Jag tycker inte om snö, men denna var i alla fall torr och fin. Enl. prognoserna ska det komma mera. Det går väl inte att klara en hel vinter utan snö och ska det ändå komma passar det väl nu. Det är ju sportlov nästa vecka.

Inga kommentarer: