lördag 14 februari 2009

Klängande Yatsy

Yatsy är här hela helgen trots att jag jobbar torsdag - lördag natt. Gubben får ta hand om henne på natten, dom verkar ha funnit varandra, och jag på dagen. Här klänger hon på trappstolpen. Jag vet inte om jag vågar visa kortet för matte och husse.
I torsdags kväll när jag skulle åka till jobbet gick det inte att vrida om nyckeln när jag skulle starta bilen. Nu fick jag skjuts in och så var vi och hämtade den andra nyckel, som sonen har. Det gick inte med den heller, men dom klurarde ut att det var stöldlskyddet som lösts ut. Detta gjorde att jag inte hade någon bil hem på fredag. Nu skulle jag ju ha Yatsy med hem, men vi tog bussen båda två. Hon har en bra transportbur, det var lite knöligt att bära till hållplatsen men vad gör man inte för djuren. När vi väntade tittade hon på bilarna och huvudet gick fram och tillbaka hela tiden. Hon påminde om tennispublik.
Vi skulle finjustera antennen idag till nya boxen , bilden var bra men inte perfekt. Det slutade dock med att vi vred sönder antennen så nu har jag ingen bild alls på svt1 och svt2. Tv4 är och har varit perfekt hela tiden. Ja det är bara att köpa ny antenn. Det funkar annars väldigt bar att spela in på den nya digitalboxen, så det var ett bra köp, även om antennkostnad nu tillkommer.

Inga kommentarer: