fredag 3 april 2009

Äntligen x 2


Äntligen nr 1: Jag har lyckats komma på hur man får toppiga muffins. Titta på bilden, dom till höger ser ut som jag tycker dom ska och dom till vänster som dom alltid blivit. Även om jag berättar hur jag gjorde så är det nog så att det beror mest på ugnen. Varje ugn är sin egen och måste lära kännas. Jag gjorde så att jag satte en bakplåt ovanför muffinsplåten. Efter halva tiden (8 min) tog jag ut den. Ungsvärme 200 grader och 15 minuter. Med dom platta gjorde jag tvätom dvs satte in plåten när halva tiden gått. Jag har tidigare läst en massa knep i mattidningar att man ska låta smeten stå länge eller ställa den i kylen en stund, men det har inte hjälpt.
Äntligen nr 2: Efter att ha varit förkyld i nästan 14 dagar känns det plötsligt mycket bättre. Jag har varit så TRÖTT förutom hosta, snuva och huvudvärk. Igår när jag åkte buss från jobbet satt jag och funderade på hur jag skulle orka att resa på mej och trycka på STOPP-knappen och sedan hade jag hela 50 meter att gå från busshållplatsen.

Inga kommentarer: