tisdag 21 april 2009

Slut på ledigheten

Ja då ska jag strax åka till jobbet. Jag har faktiskt hunnit med allt jag hoppades göra och veden gick både fortare och lättare än jag trodde. I söndags tog jag en ledig dag och var och gratulerade en 35-åring.
I eftermiddag har jag suttit och nystat garn med en handdriven nystmaskin. Jag har lånat den av en svägerska, fick den i söndags. Det är inte helt lätt, nystanen flyger lätt av om man vevar för fort. Jag har massor av tunnt stickgarn på stora 1- 2 kilos spolar som jag ska nysta ihop till 4 - trådigt garn. Det är bara att konstatera att det kommer att ta tid, men det går ju att lyssna på talböcker eller musik samtidigt.
Annars har jag börjat virka en babyfilt. Det är riktigt roligt för det var länge sedan jag virkade och garnet är också mycket bra. Bild kommer när den är färdig.

Inga kommentarer: