torsdag 9 april 2009

GLAD PÅSK !!!!!


Själv tänker jag inte så mycket på att det är påsk, jag arbetar lånfredags och påskaftons natt. Tycker egentligen att det är ganska skönt att jag jobbar lite så jag inte behöver laga påskmat. Det blir bara en Janssons Frestelse i morgon. Jag var på Företagsvården i onsdags, vi som jobbar natt får gå var 3:e år. Läkaren sa att jobbet för mej är friskvård (med detta schema) och det skulle inte vara bra att vara sjukskriven. Håller verkligen med honom om det.
Idag har jag krattat upp massa skräp ute under buskar så att det blir lätt att köra med trimmern eller gräsklipparen till sommaren. Det är det bästa medlet mot all Kirskål som växer här. Håller man den kort kommer det gräs och andra .örter upp istället.
Sonen och Sambon ringde att dom skulle gå ut till oss och ta bussen hem. Jag skulle just börja med middag så jag sa att det blev lagom med mat när dom kom. Studenter tackar aldrig nej till gratis mat. I morgon skulle dom äta påskmat hos hennes föräldrar.
Idag tog jag också ut cykeln ur vinterförvaringen, smörjde kedjan och pumpade däcken. Tänkte börja cykla till jobbet när det inte är allt för dåligt väder. Det är framför allt hård blåst som gör det jobbigt att cykla, bra regnkläder har jag.
Det var även premieär för att hänga tvätten på tork ute. Den luktar ju så gott sedan.

Inga kommentarer: