måndag 27 april 2009

Överfall


Så här ser det ut vid min säng. Jag har låtit överkastet hänga ned till golvet så att det blir en lång gång. Där ligger Yatsy och lurpassar. När jag går förbi far tassarna ut. Det går ju bra om man har sockar eller tofflor på sej, men glömmer man sej och går barfota är det värre. Jag har nu lagt plåster i närheten och har fått användning för dom ett par gånger. Det är egentligen inte klokt vad man offrar för husdjuren. Dom blir lika viktiga som människor.
Jag har haft en orolig helg, dotttern, så att det blev gjort en hel del. Hårt arbete är ett bra sätt att hålla tankarna i styr. Jag tog alla gamla hallonplantor. När det är gjort och bara årets är kvar ser det så glest ut. Varje vår tänker man att nu blir det inte så mycket hallon i år och så till sommaren är det hur mycket som helst. Dessutom ser armarna efteråt ut som man varit i slagsmål med katten.
I fredags fick jag rycka ut två gånger till visningar av sonen och sambons lägenhet. Hoppas att någon av dom får den så det räcker med detta. Jag hade ringt ägarfirman i onsdags och undrat om det inte hände något, men dom sa att dom inte glömt utan jobbade på det. Tror nog nu att samtalet hade verkan. Dom hoppas slippa den sista månaden i uppsägningen, det är ju jobbigt med dubbla hyror.

Inga kommentarer: