lördag 4 april 2009

Två riktiga vårdagar

Nu har jag varit ledig fredag och lördag och det har varit riktigt fint väder med klarblå himmel och sol. Imorgon börjar jag jobba kl 18 så det går att njuta av den dagen också. Det är perfekt med mina arbetstider att alltid (nästan) vara ledig på dagen.
Av någon anledning är det lättare att få saker gjorda när dagarna är längre. Tycker att jag fått gjort massor men ändå känt mej ledig. Yatsy är här och vi satt ute en lång stund nu på eftermiddagen. Matte och husse lever studentliv och är inte mycket hemma. Men det blir väl bara denna månad som hon kommr att vara här för sedan flyttar dom till Trollhättan resp. Göteborg. På bilden syns mina små tomatplantor. Det är faktiskt en månad sedan jag sådde dom. Jag vet att det går trögt i början men nu när ljuset och värmen kommer sätter dom fart. Idag sådde jag också en massa tagetes, 3 sorter, 10 av varje. Det är väl inte dom vackraste blommorna men dom växer ju som ogräs. Jag ska ha dom i sandlådan och att fylla ut luckor i rabatterna med perenner.
Egentligen skulle jag behöva ut och motionera lite också men det får vara än någon dag. Känner mej trött bara att gå upp och ned för trappan.

Inga kommentarer: