torsdag 23 april 2009


Idag när jag åkte hem från jobbet tog jag med Yatsy hem. Sonen ringde i går kväll och frågade om jag kunde ta hand om en svart katt idag. Då hade jag precis tänkt att ringa och fråga om Yatsy behövde komma. Matte flyttade igår och hade inte tagit med Yatsy. Det var nog klokt för det var nog konstigt för henne ändå. Det är bättre att komma när allt är i ordning. Jag satte upp ett kompostnät för ytterdörren så hon kunde stå och titta ut. Hon vågar inte röra det för hon fastnade med huvudet i ett sådant när hon var kattunge.
Idag var jag tvungen att börja städa lite kunde inte komma undan längre. Veden är uppsågad och det finns just nu inget att göra ute än. Baka behövdes inte heller. Ikväll har jag virkat och lyssnat på en talboksdeckare. Senare har jag också nystat mera garn, jag börjar få lite ordning på det nu.

Inga kommentarer: