fredag 17 april 2009

Långhelg

Nu har jag en långledig helg framför mej. Slutade kl 07 i morse och börjar tisdag kl 18. Så har jag egentligen var tredje helg men det brukar alltid dyka upp något extrapass (= extra pengar) så i verkligheten blir det sällan så. Jag sov till 11.30 och åkte hem, åt frukost och sedan ut och sågade ved. Det känns lite konstigt att stå och såga ved till nästa vinter när våren precis har börjat. Men det är ett arbete som syns och det är väl det som gör det lite roligt. Städa syns ju bara om du inte gör det.
Vid sextiden åkte jag till jobbet och hämtade tomkartonger till sonens flyttning. Vi fick en stor reagensleverans i veckan så jag tog vara på alla tomkartonger. Åkte och lämnade av lådorna och fortsatte till Statoil och tankade bilen för ca 600 kronor. Åkte vidare till Maxi och handlade för drygt 1000 kr. Jag hade skrivit en lång inköpslista som jag naturligtvis glömt hemma. Gick över hylla efter hylla så att jag fick med allt ( och lite till) Ringde sedan hem så att gubben fick läsa upp den, det var bara tändstickor som inte var med. Jag använder självscanning och åkte naturligtvis på kontroll idag när jag stod där med 5 stora papperskassar med mat. Kunde inte låta bli att säga "och jag som har handlat så mycket". "Ja jag ser det" sa expediten. Men kom sedan på att jag har ju inte bråttom och hon sa samma sak. " Jag slutar inte förrän om två timmar ändå. Allt stämde som det alltid gjort, men nu har jag haft flera stycken kontroller på kort tid.
Klockan var nästan halv tio innan jag plockat in och i ordning på allt och kunde sätta mej med en kopp rött te och ostmacka.
Resten av helgen kommer nog att gå i samma takt. Det gäller att passa på när det finns energi och vädret är perfekt för utearbete. Tänkte ta ett kort på alla vitsippor som blommar men det var mörkt innan jag hann det.

Inga kommentarer: