måndag 6 april 2009

Mellandag

Idag har det varit en dag mellan 2 jobbnätter. Jag hade tid hos tandläkaren kl 14.30. Sov kvar på jourrummet till kl 12 och åt frukost på jobbet. Jag hade tidigare köpt en grov limpa med russin på Maxi och skivat upp och fryst in. Om man nu kan kalla det för russinlimpa när det fanns 3 russin i hela limpan.
Sedan var jag på stan och gick i alla heminredningsaffärer och letade efter en löpare till soffbordet. Hittade en riktigt bra på Hemtex men den kostade 99 kr för två stycken och 79 kr för en. Jag ville inte ha två och betala 79 kr för en kändes alldeles fel. Det blev ingen affär. Köpte jag något då - jo en bok - halva reapriset a 35 kr. Böcker behöver jag ändå mindre, mitt olästa lager bara växer. Det är samma sak med mitt garnlager. Men det finns ju dyrare laster.
Besöket hos tandläkaren gick bra, inga hål denna gång heller. Nu är både bilbesiktning och tandläkare avklarade för året. Båda besöken är lika jobbiga.

Inga kommentarer: