måndag 1 juni 2009

Nu har sommaren kommit....


Det passade bra att sommaren kom denna helg när jag var långledig. Vi åkte till Linköping på fredag em. kom fram vid 17-tiden. Lördagen hade dotten och jag för oss själva. Vi firade med att jag cyklade till köpcentrat och köpte Prinsessbakelser till oss. Det gick bra att ha dom på cykel ända till jag hade ställt in cykeln i garaget och skulle stänga porten, då tappade jag dom. Dom klarade sej faktiskt ganska bra, det var bara en som lutade lite. Vi satt i trädgården och fikade sedan. Jag gjorde en Kasslergratäng och en rabarberpaj till lunch. jag hann också läsa en deckare och stickade lite. Det var en riktigt fin sommarkväll. På söndag var jag ute och cyklade, det finns så många fina cykelvägar där och inte så mycket backar utan det är bara att trampa på. Nu hade jag ju också lånat en bra 7-växlad cykel som gjorde sitt till. Vi var hemma vid 21-tiden. Vägen mellan Gränna och Jönköping har en storslagen utsikt över Vättern. Efter Jönköping körde jag och jag hade motljus och skitiga rutor ända hem, som tur är hade jag solglasögon liggande i bilen.
Idag måndag var jag först i stan och handlade. Jag köpte mer plantor, mina tagetes har misslyckats i år. Det trodde jag inte var möjligt, dom brukar växa som ogräs. Tomatplantorna på fotot är mina fyra som nu flyttat till Linköping. Hemma igen gjorde jag i ordning växthuset, ska plantera ut i veckan. Väggarna har jag tvättat tidigare, det var bara att det skulle röjas ut och så gödslade jag. Det kanske är lite sent men har inte kommit för mej tidigare. Gödslade även jordgubbar och potatisen. Det jag sådde tidigare har också kommit upp. Jag började sedan klippa gräsmattan, tänkte bara ta halva och sedan vila och dricka, det var varmt. Men så ska man bara ta lite till och lite till och så blev det att jag klippte allt. När jag stängde av gräsklippare trodde jag att jag skulle avlida så jobbigt kändes det, men efter ½ liter vatten hade jag hämtat mej. Upptäckte sedan att det sprutat upp massor med gräs på bilen så det var bara att tvätta den också. Sonen ska börja sommajobba i morgon och ska ha bilen då, så jag vågade inte komma med en grön bil. Nu har jag duschat och ska sätta mej på altanen och sticka, förutom ta in tvätt och hänga upp nytt.

Inga kommentarer: