torsdag 4 juni 2009

Alltid motvind!

Det är något konstigt med vinden, blåser det har jag alltid motvind vilket håll jag än cyklar åt. Jag har cyklat till jobbet till mina två sista nätter före semestern. Det har blåst hårt och motvind åt båda hållen, måste trampa även i nedförsbackarna. Ja, jag kan ju åka buss men man känner ju sej så spänstig när man kan säga att man cyklat. Vi är med i en cykelutmaning på jobbet och man får skriva upp för varje gång man tagit cykeln till jobbet.
Började semestern med att möblera om och städa mitt sovrum. Vände upp och ned på rummet så Yatsy var alldeles vild. Hon älskar att få klättra omkring bland grejor och ibland flyga på mej och sätta klorna i mina ben.
Jag tänkte sätta ut mina plantor i växthuset, men dom varnar för "järnnätterna" till helgen så jag väntar till nästa vecka. Vardagsrummet ser ut som ett växthus nu med stora tomatplantor i fönstren och gurkplantor, tagetes och petunier på borden.

Inga kommentarer: