söndag 21 juni 2009

Listan avklarad


Jag gör alltid listor över allt som ska göras och gjorde en till semestern. Den innehöll mest storstädning och lite ogräsrensning. Nu är allt avklarat och jag har en vecka semester kvar och nu ska det bli fint väder. Det är ju inte så upplyftande att städa på semestern men nån gång måste det ju göras. Den del av huset som är kvar att städa överlåter jag till gubben, lite måtta får det allt vara. Det slutade i alla fall med att botten gick ur badkaret, jag det var visserligen bara avloppet som rostat sönder, men det är lika illa. Det blir till att duscha under trädgårdsslangen ett tag, det gör ju min granne så det går väl bra här också. Jag hittade en satts med hårfärg i badrummsskåpet, så när jag var klar färgade jag håret och tvättade det under slangen. Ligger den i solen är det mycket varmvatten i den, för den är lång. Färgen på håret blev nästan samma som det var förut så jag kunde besparat mej besväret.
Men efter det satt jag på altanen i kvällssolen med en bra bok och en kopp te. Blommorna på bilden fick jag av grannen, det är Yersmin av den gamla sorten som doftar. Den doften påminner mej om somrar på Bokgatan 6, när jag var liten. Det är som med Syrener som doftar sommarlov. Det är fantastiskt vad en doft kan få en att må bra. Jag ska sätta några sticklingar av dom, jag har visserligen en men den är en förädlad sort som inte luktar något alls.
Och så det bästa med dagen, Yatsy har kommit hit igen. Mattes mamma skulle åka till Stockholm och gå och se "Allsång på Skansen" bl.a.

Inga kommentarer: