torsdag 25 juni 2009

Inneväder


Ja nu verkar det bli inneväder dvs för varmt ute för mej. Jag tycker smärtgränsen går vid 25 grader men 20 - 22 grader är idealet. Enligt väderprognoserna ska det bli varmare nu, jag tycker det räcker som det är. Yatsy verkar tycka det också. Idag har hon sovit i min säng mest hela dagen, annars brukar det bli i skåpet med mina tröjor. Det ska bli 30 grader till söndag, men då börjar jag jobba efter semestern. Det blir bra. Vi har luftkonditionering på jobbet för våra analysinstrumenten tål inte värme, vad personal tål finns inga gränser för däremot. Sedan får jag gå till det svala jourrummet som ligger i källaren där det aldrig når någon sol och sova,perfekt. Dessutom är det nog tur att jag ska börja jobba för ryggen klarar inte en semestervecka till, gör väl för mycket ovana saker. Den har blivit ondare för varje vecka. Jag får se hur det känns i morgon för idag har jag cyklat till stan 2 gånger, en gång på förmiddagen och en gång i kväll. I dag blåste det i alla fall rätt vind = medvind hem, vi bor ju högre än stan, så det är tyngre hem. Det är alltid mest ont på morgonen när jag kommer upp. På kvällen kan det kännas riktigt bra bara jag inte sitter för mycket.
Sonen var här och sov över en natt nu i veckan. Ja, han var här efter jobbet och åt middag och somnade efter maten i min säng tillsammans med Yatsy. När han vaknade var det inte så många timmar kvar tills han började igen, han har tidigt skift denna vecka. Han sommarjobbar nu på sitt gamla jobb.

Inga kommentarer: