söndag 14 juni 2009

Födelsedag















I går lördag fyllde sonen 24 år. Då gör jag alltid en smörgåstårta med räkor och så i år också. På förmiddagen var jag inne i stan ett ärende och gick in på Marieborgs bageri för att se om dom hade något glutenfritt. Denna tårtlängd, Ristoria, var glutenfri. Det visste jag inte och det är den kanske inte alltid på andra bageri heller. Det var roligt att kunna köpa en riktig tårta till honom och den var dessutom riktigt god. Dom säger numera att man inte blir vuxen förrän man är 25 år så han har ett år kvar tills dess. Det verkar allt lite konstigt med det, för förr var man vuxen när man var konfirmerad och då var man 15 år. Jag tror egentligen att en 15-åring idag är mer vuxen än när jag var 15 år.
Bilden på Yatsy visar ett nytt ställe att sova middag på, det är mitt matsalsbord. En hund kan du säga till var den får vara men en katt gör som den vill. Just nu sover hon dock i min säng. I morgon ska mattes mamma hämta henne. Jag ska ju ut och åka på tisdag, till Köpenhamn.
Idag söndag har det varit en riktig sommardag, lagom varmt. Jag har klippt gräset, klippt bort torra grenar på buskar och bundit upp en del växter som behövde lite extra stöd.Dessutom har jag suttit ute i trädgården med Yatsy. Hon var i sele och koppel men hon sitter mest och tittar, lyssnar och luktar.

Inga kommentarer: