söndag 7 juni 2009

Vindstilla

Skrev sist att det alltid är motvind men i går kväll cyklade jag till stan och det var alldeles vindstilla. När jag skulle göra kvällsmat fanns det inte ett enda ägg kvar. Jag hade kunnat ta bilen men kände för att cykla. Tidigare på dagen var jag ute och gick en timma med mina MBT-skor. Gick samma runda idag men då tog det längre tid. Två gånger stod jag i regnskydd först under en stor Ek och sedan under ett Kastanjeträd, fick inte en droppe på mej. Fåren i hagen hade också upptäckt att stora Ekar är bra vid regn. Mötte också en granne som jag pratade med en stund.
Just nu när jag satt och skrev detta kl är 23.50 började det låta något förskräckligt utanför mitt fönster, förmodligen två katter som slåss. Fick nästan hjärtstopp, trodde att Yatsy kommit ut, men jag mötte henne i trappan. Hon undrade nog också vad som hände.
Idag har jag satt ut mina plantor i växthuset och blommor i rabatterna. Lyckades sabba en gurkplanta så det blir till att skaffa en ny. Nu ser det dessutom ut att bli en kall natt så jag ska gå ut och sätta några värmeljus i växthuset. Blommorna kan jag inte göra något åt utan bara hoppas att det inte blir frost.

Inga kommentarer: