fredag 19 juni 2009

Midsommar


Ja då var det midsommarafton igen och snart bara 6 månader till jul.
Bilden visar mina prästkragar som jag köpte i Köpenhamn. Det är egentligen hållare att sätta placeringskort i. Det är blad på dom som inte syns på bilden. Jag ska göra om dom och sätta dom i små krukor med fyra blommor i varje och sätta mellan fönstren i köket. köket har sådana där gammaldags dubbla fönster som man tar ut på sommaren.
Jag kom hem från Köpenhamn i går kväll. Vi åkte buss dit och tåg hem. Allt har varit bra, det största missödet var att jag trampade i en stor blaffig hundskit. Vi bodde på samma hotell som när jag var sist, men det visste jag inte innan. Detta ligger centralt bakom Centralstationen tillsammans med ett stort antal hotell. Det var bra väder, inget regn och lagom varmt för att vara i en storstad.
Idag var jag inne i stan på förmiddagen. Jag var bl.a. och hämtade en bok på jobbet, Elisabeth Georges sista deckare om Komissarie Thomas Lynley "Stråk av rött". Den var på 700 sidor, så att det regnar gör ju inte så mycket.
Det kom ingen Yatsy idag. Mattes mamma ringde och undrade om dom kunde få ha henne över Midsommar eller om vi lägtade ihjäl oss efter henne. Jag sa att saknar henne gör vi ju, men det var ju roligt att hon fjäskat in sej i den familjen också. Hon är verkligen en stor personlighet den kära Yatsy.

Inga kommentarer: